Tuesday, May 19, 2009

peringatan buat diriku...

emm..buat diriku..
xsemestinya apa yg kita nak akan berlaku....
ingat lah...apa yg Allah tentukan adalah yang terbaik...
n setiap yg berlaku pasti ada hikmahnya....

jgn pernah cuba mengharap kepada sesuatu yg x pasti..
nak mengharap tu bleh...
tp jgn smpai high expectation sgt...
kang klu x jd...merana jiwa...
yg penting..usaha..n tawakal...
resultnye...positif or negatif...
sume nye Allah tentukan untuk kebaikan diri kita sdiri..
sesungguhnya Allah Maha Mengetahui segalanya...

syukur kepadaMu yaAllah...takdirkan aku sebagai seorang Islam..
syukur padaMu kerana beri aku peluang utk merasai manisnya cintaMu...
walaupun kadang2 aku melupakanMu...
tapi Kau selalu memberiku jalan utk ku kembali kepadaMu...
thank you Allah...segala puji bagi Mu...ALHAMDULILLAH....

ingatlah wahai manusia...cinta Allah kekal abadi...
cinta Allah sentiasa ada utk kita...
tak seperti cinta manusia...
ada pasang surutnya...
cinta manusia yang xkekal...
boleh pergi tinggalkan kita bila2 masa je...
walau kita berusaha mengejar cinta fana itu...x semestinya kita akan dapat..

untuk diriku...kejarlah cinta Allah...dengan hati penuh ikhlas..
InsyaAllah...cinta itu akan dapat kunikmati kemanisan dan ketenangannya...
semoga aku terus dapat menikmati cinta Mu ya Allah...
cukuplah sekali Kau lalaikan aku dengan cinta manusia yang penuh tipu daya....
ya Allah peliharalah aku..hambaMu yang lemah lagi hina ini...

1 comment:

  1. btul rin...jgn mengharapkan sstu yg x psti...
    dont worry nnt ak mntk tolong jamilah...hehe

    ReplyDelete