Thursday, May 21, 2009

kisah ali n alang:)

rutin harianku..pagi2...nak kne pujuk bdak ali g skolah...
ali ni ska main...so dia x nak pegi skolah...
nak dk umah...klu dk umah mok tok.bleh tgk tv...
klu dk umah dia..bleh men games...itu lah ali..

nak kejut dia pg2...kene wat dia bgn dalam snyum..
klu x, alamatnye x nak pegi skolah la klu mood dia dah spoilt...
mandi pun nak kne mandi sambil main..
main lipas2...hehheh....

pagi ni..sume nye berjalan lancar...hantar ali skolah smpai pintu je...mgkin upah dia pegi skolah smalam sgt menggembirakan hatinya kot...hahha...

semalam...
mase abah ali mai amik ali nak g skolah...aiesy ali tbe2 plak mintak nak mkn pisang goreng..
alahai sayang mane ade org jual pisang goreng pagi2...pujuk pnye pujuk...dia pegi la skolah...
aku pun terpaksa la jd mak guard dia..tunggu dia kat kls...duduk wat keje ng dia...
nasib baik ckgu x marah terima sorang pelajar tua nih..uhuk...

so sebagai upah nye...balik tu alang bagi la belon sabun kat ali..heheh...
n yg plg menariknya...ade jiran aku tgh main upih..so aku pinjam la kejap..
sbb aku tau..ali mmg nak sgt men upih..(tgk upin&ipin main)
huh....akibaknye..mak lang nye ni la yg terpaksa tarik..penat seyh..
ali dah la berat wp umur nye br 4thn..dah sampai 20kg pn...cian alang ali...hehhe...

pastu yg best...siap men lumba upih lg..tetiba aku geng ng bdak2 prasekolah...hehhe..
aku la yg paling tua...so ak je la yg kne tarik org..uhuh..ali, ble ali dah besar, nt tarik alang naik upih plak yea...alang nak nek gak...hehheheheh....

ble dah penat men upih...men belon sabun plak...aku la yg jd peniup belonnya...best tgk bdak2 kcik ni tangkap belon2 comel tu...meriahnye...bahagia je tgk kanak2 ni main,hehe...n ali pn ku tgk sgt2 happy leh main...

alang sayang ali:)
smoga ali trus rajin utk pegi skolah...

1 comment:

  1. baik btul alang ni kan...
    dah ada ciri2 mak yng baik tu...
    bila lak nk cite ksh mak n anak lak...
    hehe

    ReplyDelete